dinsdag 8 juni 2021

Overnight Oats Chiapudding met Banaan, Noten, en Kokosmelk


Deze overnight oats chiapudding heb ik vandaag gemaakt als ontbijtje voor morgenochtend. 

Dit recept is 1 van de eerste recepten en gerechtjes die ik voor dit Instagram-account en voor m'n foodblog gemaakt heb. Deze postte ik op 24 januari 2020 op Instagram en 7 maart 2020 op Gezond Ontbijtje. Vandaag heb ik het dus opnieuw gemaakt Maar ik heb er deze keer een heel andere foto van gemaakt. 

Zo heb ik het gemaakt: 

De overnight oats chiapudding is gemaakt van 75 gram havermout, 1 eetlepel in water geweekt chiazaad, 3 in stukjes gesneden medjouldadels, een aantal scheutjes kokosmelk, 1 in stukjes gesneden banaan, een handje in stukjes gesneden pecannoten, een handje in stukjes gesneden cashewnoten en een handje cacao nibs. Ik heb het vanmiddag in de koelkast gezet, Ik hoef het er morgenochtend alleen nog maar uit te halen. 

Wil je de foto van het oorspronkelijke recept en de oorspronkelijke foto zien?

                            Klik dan HIER: 


 

Web Analytics

donderdag 3 juni 2021

Shakshuka



  
Vanavond heb ik deze Midden-Oosterse Shakshuka gemaakt en gegeten. Het is een traditioneel gerecht. Je kan er verschillende ingrediënten naar eigen keuze aan toevoegen. 
 
Ingrediënten:
 
Ik heb de Shakshuka gemaakt van stukjes rode uien, knoflook, gele en rode paprikarepen, peterselie, olijfolie, paprikapoeder, komijnzaad, tomatensaus, 3 eieren, stukjes courgette en halve cherrytomaatjes, zout en peper. Ik heb er 2 pitabroodjes bij gegeten.
 
 
Zo maak je het: 
 
Je vet een gietijzeren of grillpan in met olijfolie, dan doe je alle ingrediënten in de pan en laat het 5 minuten sudderen. Daarna maak je er 3 gaten in (verdeeld over het gerecht). In elk gat breek je een ei. Daarna doe je een deksel over het gerecht heen en laat het nog ongeveer een kwartier sudderen tot de eieren gaar zijn.