dinsdag 9 maart 2021

Aardbeien Tompouce

  

Dit zijn Aardbeien Tompoucen gemaakt van suikervrije koffiewafels, roomkaas light, aardbeien en calorieloze suikervervanger met vanillesmaak gemaakt van stevia.

Het is op zich geen ontbijtje, maar je kan heel goed een stuk bij het ontbijt nemen. Want dit is een gezonde versie van de tompouce. In de wafels zitten geen voedingsstoffen, maar ook bijna geen calorie├źn. Je zou het zo of bij de koffie of thee kunnen eten. Of als je het bij je ontbijtje gaat eten met havermout, muesli, granola, ontbijtgranen of wat je maar wil.

Ik heb er 2 zo opgegeten, met extra aardbeien en blauwe bessen erbij. En ik heb er 2 als ontbijt gegeten met muesli en ook extra aardbeien en blauwe bessen erbij.

Het recept is genoeg voor 4 tompoucen.

Ingredi├źnten:

  • 8 suikervrije koffiewafels (wafels met koffiesmaak)   Je kan ook gewone koffiewafels nemen.
  • 1 kuipje roomkaas light naturel
  • 3 blaadjes gelatine
  • 100 gram calorieloze suikervervanger met vanillesmaak gemaakt van stevia. Uiteraard kan je ook gewone suiker gebruiken en er vanille aan toevoegen.
  • aardbeien  Hoeveelheid naar keuze
  • eventueel blauwe bessen
  • havermout, muesli, granola of ontbijtgranen erbij als je het als ontbijt gaat eten

Wat heb je nog meer nodig:

  • een pan
  • een mes
  • een lepel
  • een vork
  • een kommetje of bakje
  • een fornuis
  • een snijplank
  • een grote kom of een keukenmachine

Zo maak je het:

  1. Week de gelatine in een bakje met water. De gelatine moet goed onder water zijn, anders wordt hij niet zacht.
  2. Leg 4 wafels op je snijplank.
  3. Meng de roomkaas en de vanillesuikervervanger (of gewone suiker met vanille erin). Ik heb dit in de keukenmachine gedaan, want dan wordt het mengsel gladder. Maar je kan het ook in een grote kom doen.
  4. Was de aardbeien en snijd er een aantal in kleine stukjes. Roer de stukjes goed door het mengsel heen.
  5. Knijp de gelatine uit en verwarm het in de pan. Roer er 2 eetlepels van het roomkaasmengsel doorheen en blijf roeren tot de gelatine er goed in opgelost is.
  6. Roer het gelatinemengsel goed door de rest van hen roomkaasmengsel heen.
  7. Verdeel het roomkaasmengsel over de 4 koffiewafels.
  8. Leg op elke tompouce 1 van de overgebleven koffiewafels.
  9. Het roomkaasmengsel zal uit de wafels puilen. Duw het terug tussen de wafels met je wijsvinger en strijk het glad met je vinger of met de bolle kant van een lepel.
  10. Laat de tompoucen zeker 2 uur goed opstijven in de koelkast.

Eet er nog wat aardbeien en eventueel blauwe bessen bij als je de tompoucen als ontbijt gaat eten.

Wil je weten welke calorieloze en andere producten ik gebruikt heb? 

                                         Klik dan HIER: